Fredag

Hej på er! :)
Det har hänt ganska mycket i veckan :) I onsdags hade vi PISA- testen på skolan. Vi hade två prov på förmiddagen som var först ett prov om lite allt möjligt, matte, no och lite vetenskap och sen " om familj" prov, det var frågor om sin familj och en själv. 
     Dessa prov görs över 60 länder i 9 000 skolor och så otroligt blev våran skola utvald i sverige :) När vi skulle göra provet fick vi vara i sjuans klassrum som harde en toalett. Vi fick inte lämna klassrummet och inte ha längre än fem minuters rast i klassrummet och det hade vi två gånger :/ men men det här var ett speciellt prov ;) När vi hade gjort provet var det dags för lunch, skolan bjöd oss på pizza :) egentligen skulle vi äta lunch i klassrummet men vi fick äta i hemkunskapssalen :)
    
Vid ett tiden skulle vissa av oss göra ERA provet/testet. Jag blev utvald :) Det provet vi skulle göra var på datorn. Oj, vilken anordning dom har gjort. Provet var verkligen speciell. Bara för vi som skulle göra provet, så fick vi sluta tidigare :) Jag var verkligen trött när jag kom hem.



I går, torsdag, hade vi skolfoto, det var för oss som skulle gå ut nian :) Alla här i nyköpng som går ut nian kommer klassfotona hamna i nyköpings skolkatalog. Sedan var det bestämmt att vi skulle ha ett spex foto ^^ Jag var klädd i friidrottskläder :) jag hade en t-shirt där det stod "Friidrottare" på. Jag titta sent upp mot taket och skulle se min friidrotts kariärr framför mig :) Jag hade en viss position också, men jag stod på stolarna där bakom så det syndes inte, men men blicken syntes och lite av min tröja :)
     Annars har det inte hänt något speciellt idag... jo, vi hade golf på idrottslektionen :) det var riktigt kul :) Det blev nästan som en tävling mellan märta och mig till slutet, haha ^^ hon lädde ett bra tag men jag kom ifatt ^^ det slutade 130-70/80 till mig ^^

Efter skolan åkte mamma och jag till stockholm och träffade på en av hennes kompisar och sedan bar vi oss av till arlanda för att hämta mormor :) Det var kul att träffa henne igen, det var ett bra tag sen senast :) Vi kom hem rätt sent men det var en kul resa :)



"Idag är det fredag och det betyder godis!" ett talesätt som emilia och jag har ^^
     Dagen började med talangjakt på skolan, där dom mindre barnen uppträde :) Sen gjorde jag no provet som handlade om elektrokemi, det gick helt okej :)

     Våran skoldag idag slutade 40 min tidigare än vanligt, det var riktigt skönt :) Nu är det PÅSKLOV :D jippi ^^ :)
    
På vägen till stan gjorde jag sällskap med min kompisar, jag skulle möta mamma och mormor där hos frisören :)

Jaha, då fyller man år om 3 dagar då :) jag känner mig som ett litet barn som längtar efter sin födelsedag ^^ :) haha he :)

Ha en skön fredag kväll! :)
Nathalie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback