Helgen hos mormor - livat, lungt eller?



Hej gladapärlor! :)
... både och, vi var hela tio sycken hemma hos mormor, japp det var vi och alla var vi släkt som där.. :)
Nu har jag kommit hem från helgen hos mormor och från alla mygg... Jag kom hem i söndags..
Det har vart väligt kul att vara hos mormor och det är det alltid :)
Jag/Vi kom dit ungefär 02.15 efter har åkt hemifrån klockan tio på kvällen ca.. Jag gick och la mig direkt, jag var jätte trött. Men morgonen där på fredag gick jag upp halv nio och var rätt pigg :) 
    Den fredagen hjälpte jag mormor med maten, satt ute vid brasan för att hålla myggen borta ;) åkt och fiskat med mina kusiner Robin och Kevin och med mamma och Roger :) Vi fick väldigt mycket fisk, men bara abbore men de var ganska stora :)
     Det hände även lite saker när vi var och fiskade, när Kevin rykte upp sitt metspö och fastnade i granen bredvid.. Men fick loss det. Sen var det mamma som drog upp sitt metspö, hon fick en stor abbore och medans hon ryckte upp den fastnade medspöet i ett träd, som också var en gran.. Jag gick dit och försökte hjälpa henne att få loss tråden, men tråden satt fast som en stjärna i granen.. så vi skärde av det.
Efter en tids fiske där vid kärnen gick vi till andra sidan, där vi var vid en liten bro. Jag och Robin gick längs kanten om vattnet men jag gick på ett ställe alldeles för nära vattnet där jag sjönk ner i leran, jag kände när jag skulle gå att jag hade sjunkit ner med ena foten, upp till sövens snörnig som sitter högst upp och satt nästan fast, jag fick lite panick att jag sjönk ner, jag sa till Robin som hade stannat till vid en sten att jag har sjunkit ner. Till svars fick jag "Men där kan du väl inte gå.." Det var ett ganska irriterande svar och det var mycket till hjälp.. men men.. Jag kom ialla fall loss :)
Jag kan säga vi beter oss som syskon.. ;)

Det var en av de dagarna hos mormor i fjälls :)
De finns så mycket att skriva, vart ska man börja och sluta? :)


bäck, från den här bäcken
kan du dricka
:) Ja, det kan du



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback