Midsommar hos mormor :)

Hej på er! :)
I helgen var jag också hos min mormor, här uppe i Norrland :) Vi firade Midsommar tilsammans och gjorde annat skoj, som bland annat att vi åkte och fiskade :) Vi fiskade två gånger på fredagen men ingen av oss fick någon fisk, varken röding, abbore eller öring, inte första gången men andra gången vi fiskade så fick jag napp på kroken ^^ Det var en abbore sen en till abbore och en till och en till. Jag fick hela 4st abborar :D och mamma och Roger fick ingen, de stod nog på fel plats av kärnen ^^ ;)  Och så har man nog tur ibland med att få upp fisk eller så har man bara den rätta spöet och masken ^^ vem vet? :) 
     Det fanns också en nackdel med att fiska just vid kärnen, det svämade med mygg! *SsSssUuuRR*  Jag som hade vit jacka på mig och hade satt på mig luvan och spänt åt den runt ansiktet.. jag såg hel svart ut på huvudet och det var inte nog.
     Det ända som syndes på mig var bara händerna och en del av ansiktet, det var nog skönt och tur att jag satte på myggmedel för annars hade jag fått jätte jobbigt med klia på händerna av alla dess myggbet, men jag fick inte ett ända förutom ett litet och det var precis under nageln. Där missade man, typiskt.

Under fredagen hade jag gått och plockat blommor, 7 blommor som jag skulle lägga under huvudkudden under natten och drömma om sin livs kärlek som blir :) jag drömde lite :) <3


De 7 blommor jag plockade :)

Mot kvällen gjorde jag jordgubbar i smält chocklad, mumms! :) det blev riktigt gott. Om man vill också så kan man ha pärlsocker på, men det hade inte jag på :) Jag gjorde så att jag smälte chocklade i en liten skål som jag hade ovanför en kastrull med vatten i som kokade, sedan tog jag jordbubbarna och doppade de i chokladen och la/stälde de på en talrik och in i kylskåpet :)

Det var en härlig midsommar men jag saknade Johan! <3

Hoppas att ni hade en härlig midsommar! :)
Nathalie


ca 100m till sjön :)


älg krona


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback