Hej Fredag :)

Hej på er! :)
I onsdags så började vi dagen med klassråd med mig som ordförande :) sedan på so lektionen såg vi på film, en film som handlade om 2:a världskriget, den var bra men hemsk, fruktansvärt hemsk :(  Sen efter lunch hade vi musik och vi slutade efter det (kl14.30), en timme tidigare än vanligt :) 

I torsdags kom Gabriellas låsas morfar till skolan och berättade om när han levde i tysklad under andra världskriget. Det han berättade var hemskt, fruktansvärt. Han pratade från kl 10 till lunch ca. 11.50 :) Efter lunch hade vi syslöjd, där jag håller på att sticka en mössa :) Sedan hade vi Idrott :) vi hade sammarbetsövningar, det var rätt kul :) 
     På träningen körde jag sprint men var tyvärr tvungen att bryta :(  jag fick ont i benhinnan :( den här gången var det värre än de tidigare träningar :( det är bara att vila... och göra tåhävningar för att få blodcirkulationen i benhinnan. När jag inte kunde springa längre pga smärtan så körde jag styrka för benen, magen/bålen och lite armar, det gick bra :)

Idag är det fredag :) och idag har jag haft friendsmöte på skolan och friidrott :) (och en eget arbete lektion) På träningen hade jag planerat för att köra kast, spjut och kula... men när jag väl hade värmt upp färdigt så hämtade jag de redskap jag behövde och gick till kast hörnan, så kom vaktmästarna med stav- och höjdhoppsmattorna som skulle lägga mattorna där vid kastarhörnan, då frågade jag om de kunde lägga det någon annan stans (eller rättare sagt vänta tills våran träningstid var färdig!) men dom sa; nej det kan vi inte och vi har fått till åtelse från friidrotten att det är okej att plocka undan nu". Jaha tänkte jag vad ska jag göra då om inte jag får träna kast  vid kastarhörnan? Jag gick till tränar micke som hållde i träningen för dom mindre, han sa att jag fick hitta något annat ställe att kasta.. -.-' det var alla fall i kastarhörnan men, jag stod vid kulringen och kastade mot släggburen, det gick inge jättebra men det funkade hyfsat... när jag körde kula gick det bättre, ingen vaktmästare som behöved utrymmet för några grejor eller liknande. När jag hade tränat färdigt och träningen var slut så gick jag och några kompisar till stan. Vi hade det kul på vägen dit :D x) ^^ På stan hittade jag två byxor :) på rean dessutom, gjorde nog ett bra fynd :)
    
Nu är jag hemma och har tittat på friidrotten :) Och nu pratar jag med Johan (F) :) (F)

Ha en bra fredag! :)
Nathalie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback